در سالی که نام آن سال تولید ملی و حمايت از کار و سرمایه ایرانی گذاشته می شود برداشت عموم جامعه این است که دیگر رنگ و لعاب کالاهای خارجی کمتر شده و بیشترین توجه به کالاهای داخلی و توليد ملي  است. اما دریغ از برخی بی توجهی های شایع در جامعه که دامن اغلب مدیران شهری را گرفته است و برخی از کالاها در پوسته ای از رنگ و لعاب داخلی به مردم جامعه عرضه می شود و آب از آب هم تكون نمي خوره و به نوعی خودمان را گول میزنیم و اين مدل توليدات علاوه بر بي توجهي عموم جامعه و مسئولان، بلکه مدافعانی را هم پیدا میکند.

چند وقت پیش با یکی از سرپرستان و مسئولان سیستم خرید و توزیع کارخانه خوشگوار صحبتی داشتم که میگفت امسال وارد کردن کنسانتره كوكا كولا را با توجه به نامگذاری سال با مشکل و به سختي انجام میدهیم ولی این کار هنوز در حال انجام شدن است. این موضوع دارای چند کد می باشد که دوستان فنی بهتر درک میکنند كه وارد كردن اين توليد غير ايراني از مرزهاي شرقي چگونه است. اما ناراحت کننده تر از همه این است که شرکت خوشگوار با نام خود تولید نداشته و استفاده از برند کوکاکولا را چندین سال است همراه دارد همان برندی که به گفته بعضی از دوستان مارک(( لامحمد لامکه)) است.یعنی همان برندی که در کلیه کشورهای دنیا تبلیغ شده و جزء برترین برندها (با ارزش ریالی فوق العاده) است مانند برند پپسي.حالا بخش دردناک تر این قصه جایی است که با توجه به مضرات استفاده از نوشابه و ممنوع بودن استفاده آن در ادارات اين نوشابه و ساير نوشابه ها مانند پپسي با همان برند بين المللي و مشخصات گفته شده به عنوان یک مکمل غذا سر میز مدیران اين مملكت مشاهده میکنید.

حالا چرا بجاي نوشابه از دوغ استفاده نمي شود بماند و يا از برخي برندهاي داخلي حمايت نميشود هم جاي خود، شما چگونه می توانید این موضوع را در سال تولید ملی و حمايت از کار و سرمایه ایرانی هضم کنید ، من که نتوانستم و جالب است بدانید همین مدیرانی که اهمیت پرداختن به شکم را فراموش نمي كنند دغدغه جالبی دارند و آن هم توجه و اقدام همه جانبه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است یعنی رنگ و لعاب اين نوشابه را به عنوان نوشابه داخلی به خودشان قبولانده و معتقدند باید از تولید نوشابه داخلی دفاع همه جانبه کرد!!!